TEDU Interior 21|22 Stüdyoları, farklı ölçek ve kapsamlarda Toplumsal Katkı temasına odaklandı.
TINT 301-Stüdyo V, Güz'22 ve TINT 401-Stüdyo VII Güz'22:
Üçüncü sınıf, birinci dönem öğrencileri ve dördüncü sınıf, birinci dönem öğrencileri UNESCO tarafından belirlenen mülteciler konusunu, 'HOPE' adı altında ele almışlardır. Buna ek olarak, tasarladıkları projeler, aynı zamanda mevsimsel işçiler için de uygulanabilinecek modüler ve mobil barınma alanlarına dönüşebilecek kapasiteye sahiptirler. Bu konu kapsamında, 30x30 çelik konstrüksiyonun yanısıra konteyner birimleri de kullanarak 30x30'lik toplam 900m2 alanda bir kamp alanı çalışmışlardır. Projede, öğrenciler 5 mülteci kategorisi içinde yer alan bir kategoriyi seçerek o mülteci profiline yönelik kamp alanı tasarımında bulunmuşlardır. Kamp alanında 270-360m2'lik kapalı iç mekanın, mobilyaların ve donatıların yanı sıra açık alanlar ve sirkülasyon da tasarlanılmış, böylelikle tasarımın her ölçeğinde öğrenciye çalışma imkanı verilmiştir. Öğrenciler, belirli fonksiyonlara sahip alanları (öğretim/sınıf/sunum vb. alanlar) projelerine yedirmişlerdir. Projeye, 'HOPE' arketipi üzerinde çalışarak başlamışlardır. Aşağıda bir örnek bulunmakla birlikte, drive bağlantısında diğer örneğe ulaşılabilir.
TINT 302-Stüdyo VI, Bahar'22 ve TINT 401-Stüdyo VIII Bahar'22:
Üçüncü sınıf, ikinci dönem öğrencileri ve dördüncü sınıf, ikinci dönem öğrencileri, Güz döneminin devamı olarak mülteciler için 'repatriation' merkezi tasarlamışlardır. Bu kapsamda, mültecilerin uyum, huzur ve sükünet içinde, yasal bir şekilde memleketlerine geri dönüşlerinden önce barınabilecekleri bir merkez tasarımına odaklanmışlardır. Bu merkez, tekrardan Türkiye içinde mevcut mevsimsel işçiler için de uyumlu bir şekilde tasarlanmıştır.
Öğrencilerin araştırma faaliyetleri / proje örnekleri:
TINT 102-Stüdyo II, Bahar'22:
Birinci sınıf, ikinci dönem öğrencileri, stüdyo gündemi içerisine entegre edilmiş 'eğitimde eşitlik' prensibini stüdyo gündemiyle araştırmıştır. Bu kapsamda, geçici mekan önermesi olarak 'konteyner', Coğrafya bütününde yer alan okulların ihtiyaçları gözetilmiş alt eğitim mekanlarını oluşturacak biçimde tasarlanmıştır. Öğrencilerden üç adet konteyner birimi kullanması, reel yaşam pratiği, bağlam, kullanıcı grubu/fonksiyon ilişkisini değerlendirerek oryantasyon sağlaması beklenmiştir. TINT 102 kapsamında Nurgün Mıcık, Polatlı Karaköy İlkokul Müdürü, gerçek yaşam ve ihtiyaçları aktarmak üzere stüdyoya davet edilmiştir. İlgili davet eşzamanlı olarak instagram üzerinden duyurulmuştur.
https://www.instagram.com/p/CaPgN-Pof1c/, İlgili Link.
2022-Güz Dönemi, TINT 101, Güz'22
Birinci sınıf öğrencileri için esas alınan gündem ise fotoğraf medyası aracılığıyla gerçekleşen bir çözümlemeyi içermiştir. Bu kapsamda iki boyutlu tasarım elemanları, tasarım prensipleri ve biraraya gelme biçimleri tartışılarak yeni bir kompozisyon oluşturmaları beklenmiştir. Dönem sonunda üçüncü boyuta transform etmeleri beklenmiştir. Bu aktarımda ise düzlemsel, noktasal,çizgisel elemanların hacim tanımlama potansiyelleri ve farklı bakış yönlerinden potansiyelleri araştırılmıştır. Örnek çalışma ek'te yer almaktadır. Dönem kapsamında 3 davetli konuşmacı sürece katkı sağlamıştır. Fotoğraf çözümleme, analitik skeç yapabilme ve renk teorisi üzerindetartışma dönem boyu sürdürülmüştür.